Het lijkt er op dat u deze website in privé-modus bekijkt. Hierdoor kunnen bepaalde functionaliteiten niet juist werken. Om te kunnen boeken bezoekt u de website in de normale modus.
29 november

Gabbers waren we is een rauwe theatershow van Olivier Diepenhorst over vriendschap en worden wie je wil zijn - op 160 beats per minuut.

De Rotterdamse Energiehal, ergens halverwege de jaren negentig: duizenden gabbers komen bij elkaar om nachtenlang te hakken. Daar worden Alex, Moon en Ben beste vrienden. Onoverwinnelijk lijken ze, in een roes van XTC, zweet en op 160 beats per minuut, tot ze zichzelf én elkaar kwijtraken.

Vijfentwintig jaar later en een leven verder, treffen Alex en Moon elkaar weer. Een nacht lang worden ze geconfronteerd met hun verleden, hun keuzes en proberen ze te hervinden wat ze verloren zijn.

Gabbers waren we is een losgeslagen muzikale theatertrip van regisseur Olivier Diepenhorst die zich afspeelt in de gabberscene van de jaren negentig, toen maar liefst een kwart van de jongeren zich gabber noemde, tot grote afschuw van de rest van Nederland. Een rauwe theatershow over vriendschap en worden wie je wil zijn - op 160 beats per minuut.

De pers over 'Gabbers waren we':
de Volkskrant ★★★★ | ‘Gabbers waren we’ is een mooie voorstelling, vol nostalgie naar de jaren negentig
Het Parool | ‘Gabbers waren we’ is een daverende theatertrip vol vriendschap en schuldgevoelens
Trouw ★★★★ | Vriendschap in tijden van hardcore in ‘Gabbers waren we’: nooit geweten dat hakken zo mooi kon zijn

Theaterkrant schreef een recensie: "De fysieke uitputtingsslag die 160 BPM is, maakt de meeste impact. Emma Bogerd, Sam Corver en Roos Englebert hakken alsof hun levens ervan afhangen, en verheffen dat hakken tot een vorm van performance-art. Regisseur Olivier Diepenhorst laat tekst en beeld steeds net niet samenvallen, wat voor een interessante en vervreemdende discrepantie zorgt. Je krijgt daardoor het gevoel dat je als toeschouwer de dialogen op de personages aan het projecteren bent, waardoor het ook gaat over je eigen subjectieve, vooringenomen waarneming." Lees de hele recensie hier.

Credits 
Concept en tekst: Emmie Kollau
Regie: Olivier Diepenhorst
Tekst: Vera Morina
Spel: Sophie Höppener & Linda Zijl
Dans: Nestor Matytchak
Muziek: Koen van de Wardt
Choreografie: Simon Bus & Alesya Dobysh
Lichtontwerp: Yuri Schreuders
Scenografie: Ruben Wijnstok
Kostuumontwerp: Bonnie Zita Brandt
Producent Aldus’ Producties & Miscellaneous Experts

liefhebbers bestelden ook...

tip van de programmeur
07 januari 2025 The Story of Travis | Succesreprise
The Story of Travis | Succesreprise
Theater Rotterdam

v.a. € 24,50 | Toneel
Hela zaal
di 7 januari 2025 | 20:15
Nationaal Theaterweekend
25 januari 2025 Kollektief op Kracht | Double Bill
Kollektief op Kracht | Double Bill
Nationaal Theaterweekend

v.a. € 10,00 | Toneel
Theater De Garage | Venlo
za 25 januari 2025 | 20:15
29 januari 2025 Agatha Christie’s Murder on the Nile
Agatha Christie’s Murder on the Nile
Met Stanley Burleson, Anne de Blok, Rick Engelkes e.a.

v.a. € 37,50 | Toneel
Hela zaal
wo 29 januari 2025 | 20:15
Inschrijfformulier schoolvoorstelling


Inloggen

Nog geen account?