Krimpende budgetten, ontevreden klanten, personeel zonder focus; heeft u hier last van? Doe er dan nu iets aan. Organiseer een inspirerend evenement en bereik uw doel. Hoe? Dat leest u hier.
1 Het belangrijkste doel
Met een evenement kunt u verbondenheid creëren onder collega’s, bestaande of nieuwe klanten aan u binden, de expertstatus van uw organisatie vergroten of collega’s helpen om klanten beter te begrijpen. Interessante doelen die bereikt kunnen worden met het juiste evenement.
2 Houd drie elementen in gedachten
Een evenement dat bij blijft bij mensen is vaak speciaal en uniek. Een voorrecht om erbij te zijn. De inhoud is relevant, mensen hebben er echt iets aan en als laatste is het belangrijk om het publiek een nieuwe ervaring te geven. Denk aan uw eigen ervaringen, wat was voor uzelf een zeer speciale beleving? Wat is u bijgebleven? Haal elementen uit die ervaringen en pas ze toe op uw evenement.
3 Vergeet de uitnodiging niet
Vaak wordt gefocust op het organiseren van het evenement zelf. Vergeet echter de uitnodiging niet! Zorg ervoor dat de uitnodiging écht persoonlijk is en maak deze anders dan normaal. Om de uitnodiging een exclusief karakter te geven is het bijvoorbeeld interessant om te vermelden dat er een beperkt aantal plaatsen beschikbaar is.
4 Stimuleer (inter)actie
Interactie tijdens een evenement is belangrijk. Geef het publiek een actieve rol en maak het programma afwisselend. Zorg ervoor dat de aanwezigen elkaar leren kennen. Dit kan doormiddel van badges en deelnemerslijsten maar ook doormiddel van nieuwe app-technologie.
Meer inspiratie geven we u graag tijdens een brainstorm. Neem snel contact op met onze eventmanagers via 077 320 72 20.
Wist u dat: De Maaspoort op 25 januari jl. tijdens de Meetings Awards in Rotterdam de prijzen voor beste evenementenlocatie en beste congreslocatie van Zuid Nederland in ontvangst mocht nemen.