Veelgestelde vragen coronavirus
Lees hier alles over de verkoop van het theaterseizoen, de manier waarop en de afhandeling van verplaatsingen.
Veelgestelde vragen
1. Met hoeveel verschillende mensen kan ik kaarten naast elkaar reserveren?
We vragen alle theater- en horecagasten een geldig coronatoegangsbewijs i.c.m. een geldige ID. Bij sommige voorstellingen is het aantal kaarten gelimiteerd tot maximaal 6 of 4 kaarten per adres. Dit heeft te maken met populaire voorstellingen waarbij de artiest zoveel mogelijk mensen de kans wil geven om te komen kijken.
2. Wat zijn de actuele maatregelen voor De Maaspoort?
Het theater en de restaurants zijn weer open. Tijdens een bezoek aan het theater en de restaurants wordt iedereen vanaf 13 jaar om een coronatoegangsbewijs in combinatie met geldig ID-bewijs gevraagd. Daarnaast zijn evenementen toegestaan zonder vaste zitplaats tot maximaal 500 personen.
3. Moet ik een negatieve testuitslag kunnen tonen voordat ik een voorstelling mag bezoeken?
De theatersector werkt op advies van de overheid met Coronatoegangsbewijzen. De Maaspoort vraagt daarom om een coronatoegangsbewijs in combinatie met een geldig ID-bewijs. Mocht u besluiten om hierdoor niet naar uw voorstelling te willen of kunnen, dan kunt u uiteraard uw kaarten retourneren. Neem in dat geval contact op met de theaterkassa via info@maaspoort.nl.
4. Mijn voorstelling is verplaatst. Wanneer hoor ik hier iets over en blijven mijn tickets geldig?
Zodra bekend is of en wanneer een voorstelling wordt verplaatst, lichten we onze gasten in via e-mail. Voorstellingen worden waar mogelijk verplaatst en anders geannuleerd. Standaard gaan we er vanuit dat u op de nieuwe datum wenst te komen, uw oude e-tickets blijven geldig maar u kunt ook nieuwe e-tickets (met de nieuwe datum) downloaden in uw account op website. U behoudt de eventueel door u gekozen zitplaatsen.
5. Mijn voorstelling is verplaatst. Waar vind ik mijn nieuwe tickets?
Als uw voorstelling is verplaatst (vanwege COVID-19 of om andere redenen), vindt u uw nieuwe tickets terug in uw account. U hoeft niet opnieuw te reserveren. Via het mannetje bovenin de website kunt u inloggen. Op het tabblad 'Mijn bestellingen' vindt u (per theaterseizoen) uw voorstellingen bij elkaar. U kunt hier uw e-tickets downloaden via de knop 'e-tickets downloaden'. Heeft u ervoor gekozen om het door u betaalde bedrag retour te ontvangen dan vindt u de excassodatum via de knop 'de voorstelling is geannuleerd/verplaatst. je keuze is bij ons bekend.'
6. Wat gebeurt er met een arrangement of diner dat ik heb geboekt bij mijn voorstelling?
Heeft u een arrangement of diner geboekt bij uw voorstelling? Dan wordt het diner of arrangement verschoven naar de nieuwe voorstellingsdatum. Is de voorstelling geannuleerd dan worden de arrangementen automatisch geannuleerd voor u.
7. Ik heb geen bericht ontvangen over mijn voorstelling. Hoe weet ik of deze door gaat?
We sturen alle gasten die tickets hebben gekocht voor de voorstelling die niet door gaat een servicebericht per e-mail. Dit servicebericht wordt gestuurd naar het e-mailadres waarmee u een Maaspoort-account heeft. Heeft u niets ontvangen? Kijk voor de zekerheid in de spam/reclame inbox in uw mail. U kunt ook kijken op de voorstellingspagina op de website voor de meest recente informatie.
8. Kan ik mijn tegoed van de geannuleerde voorstellingen ook verzilveren in het restaurant?
Het tegoed is alleen online of aan de theaterkassa inwisselbaar voor theatertickets. Het tegoed is niet inwisselbaar bij Bistro de Luif of restaurant Cabillaud.
9. Wanneer krijg ik mijn geld retour?
Wanneer een voorstelling definitief wordt geannuleerd, krijgt u een servicebericht waarin u een keuze kunt doorgeven. Wanneer u ervoor kiest om restitutie aan te vragen, ziet u op de keuzepagina rond welke datum het geld wordt teruggestort. Bij verplaatste voorstellingen is dit twaalf maanden na de oorspronkelijke speeldatum en bij een annulering is dit drie maanden na de geannuleerde voorstellingsdatum.
10. Waarom duurt het zo lang voordat ik mijn geld teruggestort krijg en nog langer indien de voorstelling verplaatst is en ik dan niet wil/kan gaan?
Als consument heeft u altijd recht op restitutie van het aankoopbedrag. De coronaciris zorgt ervoor dat de financiële impact voor de cultuursector zo groot is dat theaters, musea, podia, etc. failliet kunnen gaan als iedereen met een ticket zijn geld terugvraagt. Om die reden is er een regeling opgesteld die oplossingen biedt voor deze uitzonderlijke situatie. Lees hierover meer op bewaarjeticket.nl.
11. Waarom heb ik nog niks van annulering of verplaatsing vernomen?
We wachten de maatregelen of versoepelingen altijd af totdat ze definitief zijn. Hierna kunnen we voorstellingen verplaatsen of annuleren. U ontvangt dus bericht in de week na nieuwe aankondigingen. We behandelen dan de voorstellingen die vallen in de periode tot de volgende persconferentie. Heeft u dus niets vernomen? Dan gaat uw voorstelling vooralsnog gewoon door of is de nieuwe datum of annulering nog niet bekend bij ons.
12. Waar vind ik de juiste speeldatum van mijn verplaatste voorstelling?
We kunnen ons voorstellen dat u het spoor bijster bent geraakt met alle verplaatsingen. Daarom hebben we alle verplaatste voorstellingen voor u geselecteerd in deze selectie. Deze selectie geeft alleen de verplaatste voorstellingen weer, het totale overzicht van voorstellingen vindt u onder programma.
Overige tips
Heeft iemand anders voor u de voorstellingstickets geboekt?
De persoon die tickets heeft geboekt met zijn of haar Maaspoort-account ontvangt een servicebericht over de status van de voorstelling. Ga dus na wie de voorstellingstickets heeft geboekt en check bij deze persoon of hij/zij een servicebericht heeft ontvangen.
Wilt u op de hoogte blijven van de meest recente ontwikkelingen?
In de nieuwsbrief delen we het meest recente nieuws omtrent ontwikkelingen en het theaterprogramma, inschrijven kan via de footer en homepagina. Volg ons daarnaast op social media voor uw dagelijkse portie theater en cultuur.
Benieuwd hoe we een veilig bezoek aan De Maaspoort organiseren?
Lees hier meer over de Corona-maatregelen die we toepassen in De Maaspoort.